måndag 5 maj 2008

Helgen

Torsdag: M och jag låg inne och myste fram till klockan fem, då han fick ett litet rastlöshetsryck. Det är ändå starkt jobbat att få honom till att inte gå utanför dörren på nästan en hel dag. Vi snackar ändå mannen som går upp klockan sju även på helgerna och måste göra nytta precis alltid. Vid femtiden tog vi en promenad ner till Cezanne och Johan och sedan lagade vi middag till oss själva och Macke.

Fredag: M var i skolan och pluggade hela fredagen. Jag tillbringade förmiddagen med att kolla på One Tree Hill, sedan tvättade jag mina, Ms och brorsans kläder. Riktigt snällt tycker jag själv. Fortsatte sedan i samma anda och lagade lunch till M och hans studiekamrat Maria. Framåt kvällen åkte vi till Hbg och grillade korv med svägerskan och Hanna.

Lördag: Vår intention var att vi skulle vara duktiga och plugga under lördagen. Vet inte vad som hände, men utan att ha pluggat så mycket var klockan helt plötsligt 13.55 och jag var tvungen att springa ner till systemet. Klockan 17 var det nämligen dags för grillning. Tyvärr var det svinkallt ute och vi fick flytta upp till lägenheten istället. Jag och M hade inte direkt planerat att det skulle bli fest, men det hade de andra. Jag och M tog det rätt lugnt, men för de andra blev det en ganska hård kväll. Blev av med sällskapet vid halv tolv tiden och jag och M kollade på film. Jag har blivit en sån pensionär på senaste tiden. Min diagnos är; M, överdos av festande förra året samt att jag inte tycker att det är kul att gå ut i Hbg.

Söndag: Vi var faktiskt ganska duktiga under söndagen. M gick upp sju, började plugga, väckte mig med frukost på sängen vid halv nio (tredje dagen i rad:)) och sedan pluggade vi fram till 13.30 då svägerskan kom och käkade lunch. Fortsatte sedan plugga fram till 15.30 då vi tog en runda med in-linesen. Till Råå och tillbaks. Duktigt tycker jag.

Åkte förresten in-lines till jobbet idag också. Riktigt jobbigt eftersom asfalten var så sjukt dåligt samt att det var massa grus på vägen. Glömde mitt kort i Ms plånbok också, så måste åka hem och käka på lunchen också. Pust.

Inga kommentarer: