måndag 12 maj 2008

Jävla tåg

Var tvungen att lämna bilen i Småland för besiktning och genomgång. M och jag hade bokat in oss på samma tåg hem, han från Norrköping och jag från Hålan. Första gången jag åker tåg på flera månader och vad händer då? Jo, tåget är försenat i nästan tre h! Tydligen så hade det brunnit någonstans vid Norrköping eller Katrineholm och tågen hade inte kunnat passera. Inte så farligt för mig som bara kunde stanna hemma hos föräldrarna, men stackars M fick åka från Norrköping till Mjölby där han blev dumpad i någon timme. Jag ringde till trafikupplysningen där jag fick biljetterna ombokade till ett X2000 som skulle gå 40 min tidigare, bara det att precis efter jag lagt på ringer M och säger att det tåget blivit framskjutet till 20.53 och med andra ord ska gå efter vårt Intercity tåg. Till slut valde vi iaf att ta Intercityt och var framme i Lund 23.45 istället för 21.02 Jippi. Till råga på allt hade sista bussen hem redan gått då också. Jävla tåg!

Inga kommentarer: