onsdag 28 maj 2008

Innan olyckan

I lördags hade jag en riktigt bra dag. Sov länge, åkte sedan tåget till Landskrona för att kolla på min första match i Australiensisk fotboll. Vädret var perfekt, fotbollen var intressant och jag fick sitta i en brassestol och dricka cider vilket jag längtat efter länge!

Efter matchen åkte jag och LB och köpte pizza som vi intog med blaskigt vitt vin på min balkong. Lite senare kom Kim och Marika och vi fortsatte förfesten med rosévin och Fanta samt Absolut Citron med Cola. Förfesten var som alltid supertrevlig, men framåt åtta var vi ändå tvugna att bege oss mot den riktiga festen.

Den riktiga festen var också skoj, fick slåss lite med Björn, dansa bugg med Kim och snacka med massa folk på balkongen. Trevligt. Men sen blev jag trött, gick hem och packade och sen vet ni vad som hände.

Eller nej, emellan festen och tåget hände en skum grej. När jag kom till vårt hus stod en tjej och försökte komma in. Hon sa att hennes kusin bodde där, men att han inte öppnade. Utanför stod också hennes taxichaufför och väntade på betalning. Jag släppte in tjejen så hon kunde ringa på dörren. Ingen öppnade och tjejen vile då inte gå ut eftersom hon inte hade några pengar till chauffören. Till slut fick jag ändå ut henne, snackade lite med taxichauffören och sa att jag skulle komma tillbaks när jag packat. När jag kom tillbaks var dock både tjejen och taxichaffisen borta. Skumt.





Inga kommentarer: