måndag 5 maj 2008

Valborg

Var på riktigt dåligt humör hela Valborg. Kände mig stressad för att jag var tvungen att jobba, för att jag skulle klippa mig och göra håruppsättning, hämta klänning, köpa smink med mera. Var också jävligt sur för att jag inte ens ville gå på bal, men ändå var tvungen att göra alla dessa saker.

Till på köpet så var hårfrisörskan riktigt dålig. Hon klippte endast med en sån där "kamsax" och med kniv, vilket jag INTE gillar. Håret blir bara ännu mer slitet känns det som. Sen vägrade hon sätta upp sån frisyr som jag ville ha. Den var inte tillräckligt fin enligt henne. Jag ville ha en vanlig ganska lös knut, rättså avslappnat eftersom jag inte känner mig speciellt bekväm när jag är stylad och uppklädd. Istället gjorde hon en stram knut med massa krusiduller där bak. Kunde ju inte direkt göra så mycket åt det. Var skitförbannad när jag kom därifrån, kan inte varit kul för M och svägerskan som fick stå ut med mig. Öppnade dock en flaska Cava när jag kom hem, drack ett glas med svägerskan och Hanna och sen drack jag resten i bilen till Lund. Tvingade också Macke att blanda en grogg till mig under påklädningen. Efter det brydde jag mig inte så mycket om att jag skulle på bal.

Balen i sig var som jag hade förväntat mig, en stel middag (fast med massa snaps) och sedan brasa och dans. Dansen var väl höjdpunkten på kvällen och lågvattenmärket var när jag och M började bråka i slutet på kvällen. Eller hm jag var det mest som bråkade, men jag tycker fortfarande att jag hade rätt till det. Gjorde en riktigt snygg sorti; Gick fram till M, tog min väska, tog nyckeln ur hans frackficka och gick ut.

Hur som helst, snygga var vi iaf!



Inga kommentarer: