onsdag 28 maj 2008

Resan bokad

Nu är första resan bokad. Åker från Köpenhamn till Taipei den 8/7, sedan vidare till Hong Kong 12/7 och till Beijing 13/7. Hem kommer jag torsdagen den 17/7. Jag blir alltså borta sammanlagt 10 dagar. Lika många dagar som jag var borta sist och då höll jag på att dö av tristess och längtade efter M så det gjorde ont.

Så här innan en resa tänker jag alltid: vadå, tio dagar är väl lugnt. Det är ju jättekort tid ju. Men sen när jag väl sitter där på mitt hotellrum känns det som flera månader. Tror dock att denna resan blir bättre, reser ju för det första inte ensam och nu ska jag inte heller bo på samma hotellrum i 10 nätter utan på tre olika. Den här gågen har jag ju också lite koll på både Taipei och Peking och på vart man kan käka och shoppa.

Inga kommentarer: