tisdag 8 april 2008

Espresso House

Blev förresten erbjuden jobb på Espresso House i Hbg igår. För några månader sen när jag var riktigt trött på mitt jobb skickade jag in en spontanansökan till dem eftersom jag hört att de skulle öppna nytt café på Kullagatan. Tyvärr kunde de inte erbjuda jobbet jag var intresserad av (platschef) utan enbart "2:e platschef" och Barissta och så länge jag har detta jobb kommer det inte att bli aktuellt. Lönen kommer isåfall ligga på ca 18 000 kr i månaden och det är några tusenlappar mindre än vad jag tjänar just nu. Men, fasen va gött det hade varit att jobba på Espresso House på Kullagatan. 10 min till jobbet, träffa massa trevligt folk, röra på sig, inte sitta framför en dator. Man jag kan inte. Jag kan inte gå ner så mycket i lön och det vore inte bra för min karriärsutveckling. Men blir ändå riktigt sugen. Hade de erbjudit platschefsjobbet hade jag nog tackat ja även om det också inneburit lägre lön.

Inga kommentarer: