onsdag 23 april 2008

Ännu en solig dag!

Så skönt att vakna, dra upp persiennerna och upptäcka att det är sol ute! Startade dagen med morgonpromenad. Idag var svägerskan vaken (hon försov sig igår). Jag jobbar hemma idag också. Känns faktiskt som om jag får mer gjort hemmifrån än på jobbet. På jobbet är miljön så otroligt oinspirerande och, som jag tjatat om ett antal gånger, luften alldeles för torr. Nu när svägerskan sitter här och pluggar är det också lättare att göra det man ska och inte städa eller något annat istället. Vi jobbar stenhårt, sen har vi paus i solen och sen är det tillbaks till jobbet som gäller igen.

Igår hade vi en lång lunchpaus då vi först käkade lunch (tonfisksallad) och sedan gick ner på torget och handlade grönsaker och kött. Älskar torghandeln på GA torget. Det är liksom liv, inte alls som att gå in i en tråkig mataffär. Torghandlarna är alltid vänliga, det går pruta några kronor om man vill, priserna är redan från början bra och det är alltid någon som går oh fixar så allt ligger rätt och inget är dåligt. VI besökte också köttaffären där vi fick ännu ett exempel på exemplarisk service. Killen kunde sitt kött. Vi fick konsultation i vad som var bäst att grilla, i köttpriser och när vi väl hade bestämt oss bankades köttet för att det skulle bli extra mört till grillen. Perfekt. Det är sånt som gör mig glad!

Igår eftermiddag hade jag också möte med Adrian och Andreas, mina kompanjoner i det nya projektet. Vi diskuterade vad som skulle göras framöver och bokade in ett möte med Selfmade.

Även grillning och badminton hanns med igår. Jag blir fasen mycket effektivare när jag jobbar hemma.

Inga kommentarer: