tisdag 15 april 2008

Grannen

Som vice ordförande i Brf Visitören får man ta hand o ganska många klagomål. När jag var i Peking fick jag ett telefonsamtal från en granne (1) som stör sig på en annan granne (2) som diskar klockan 05.15 varje morgon. Hann inte prata med henne då och hade ett mail i inkorgen när jag kom hem där hon berättade att hon försökt säga till, men att grannen (2) sa att han bara var uppe och hämtade ett glas vatten. Granne (1) berättar sedan att efter hon sagt till låtsashostade grannen (2) och fortsatte diska ännu mera högljutt. Några timmar efter detta mail kommer nästa mail där hon berättar att hon läst artikeln om Glassbilen som tortyr (hittar inte den riktiga) och menar att grannens diskande är en ännu värre tortyrmetod. Söndag morgon klockan 05.25 får jag även följande sms:
"Kortvarig nattro: grannen är igång igen! Väcktes för ca 20 min sedan; mkt hög puls, och stressreaktion."
Vad i hela friden ska jag göra åt det. Visst, jag kan säga till grannen (2) att det faktiskt ska vara tyst fram till kl 06.00, men mer kan jag inte göra. Granne (2) öppnar för övrigt inte när vi knackar på så han vill nog inte lyssna på det örat. Sluta störa mig med sånt, grannsämja kan jag inte ordna.

Inga kommentarer: