torsdag 17 april 2008

Styrelsemöte

Igår hade vi styrelsemöte med Bostadsrättsföreningen. Gick igenom Besiktningen som gjordes förra veckan och kom fram till att huset är i relativt gott skick, men att det finns mycket som borde göras inom kort. Nästa stora grej kommer bli termostater. Kommer bli underbart roligt att samordna så att hantverkarna kommer in i alla lägenheter. Jag fick det på min lott när vi gjorde reinlining förra året och tro mig- det var ingen dans på rosor precis. Folk som inte öppnar sina dörrar, folk som blir sura för att de måste lämna in nycklar, folk som ringer stup i kvarten. Usch. Efter termostaterna kommer renovering av balkonger, vilket är ett ännu större ingrepp.

Har nu en lång att göra lista från mötet (jag har en viss förmåga att ta på mig allt eftersom jag inte tror att det blir ordentligt gjort annars):
*Ta in offerter på byte av stuprör och anslutningar till dagvattenledningar
*Skriva en inbjudan till Städdag
*Fixa fram avtalet med HSB
*Fixa fram avtalet med städerskan
*Skriva brev till mannen som diskar

Var säkert något mer jag skulle göra, men får kolla på måndag eftersom jag glömde alla papper hemma idag.

Nu möte!

Inga kommentarer: