tisdag 15 april 2008

Helgen i Småland

I helgen har vi varit i Småland för att presentera M ordentligt för mina föräldrar. Han har träffat dem en gång tidigare, men då bara några timmar under en kväll. Nu har vi spenderat en hel helg tillsammans med dem och han har fått träffa min lilla mormor. Jag tycker att det gick alldeles utmärkt, men har ännu inte hunnit prata med föräldrar och mormor för att få ett utlåtande. M tjatar på mig om att jag måste ta reda på vad de tyckte, så jag får väl ringa o fråga det idag.

Tyvärr var det ganska tråkigt väder på Småländska Höglandet i helgen. Full snöstorm i lördags, då vi egentligen hade planerat att åka på utflykt till ett litet vattenfall. Istället tvingade jag med M och mamma på utflykt till Möbelriket för att fördriva dagen med lite möbelshopping. Slutade dock med att vi kom hem i princip tomhänta så när som på choklad som vi inhandlade hos Chokolat & Antikt, en underbar liten butik mitt emot Svenssons Möbler. Stället ägs av en äldre herre som är fanatiskt intresserad av slott. Alla möbler som finns i butiken är "slottsmöbler" och han har små rum inredda som i ett slott där man kan fika eller ha whiskeyprovning.

Lyckades komma sist i När och Fjärran ännu en gång. Nu kan vi snart inte skylla på otur längre. Fast den här gången skyller vi nog på fusk, varken brorsan eller pappa kunde hålla mun när det inte var deras tur.

Inga kommentarer: