måndag 7 april 2008

Så skönt att vara hemma

Så otroligt skönt är det att vara hemma. Att kunna laga sin egen mat när man vill, att käka en riktigt god frukost, krama M, umgås med alla människor man saknat, köra bil, andas frisk luft. Jag brukar aldrig längta hem när jag är ute och reser men nu längtade jag hem redan från början. Kina är helt enkelt inte min grej.

M hämtade mig vid Malmö Syd i fredags och vi körde hem till Helsingborg. Han hade förberett med att laga paj, han hade köpt blommor och tvättat och städat bilen. Förundrar mig varje dag över vilket kap jag har hittat och hur jag kunde missa detta i över ett år.

Helgen har varit riktigt lugn. Har inte sovit så mycket, vaknade 5.00 i lördags och 8.00 igår, men tagit det väldigt lugnt. I lördags långpromenerade vi och på kvällen var vi på middag hos Mia samt en sväng på O'learys. Igår var vi på fotoutställning, vi grillade med svägerskan och åkte sedan till Lund för att umgås med brorsan och Kristin. Längesedan jag hade en sån lugn och skön helg.

Inga kommentarer: