tisdag 15 april 2008

Valborgsbal

M tvingar mig att följa med på bal på Valborg. Bal är inte riktigt min grej. Jag kan inte precis säga att jag ser fram emot att leta reda på min gamla balklänning. Jag tyckte inte ens om den då och min bal (gymnasiet) var inte en av topp tio händelserna i mitt liv. Snarare en av de tråkigare. För det första var jag totalt omotiverad, min klänning blev inte riktigt bra, min sminkning blev katastrof (var hos en sminkös), jag hade inte beställt tid hos frisör och till råga på allt hade jag den drygaste baldejt man kan tänka sig. Vi råkade hamna jämte hans klasskompisar och hela middagen ägnades åt fotbollssnack. Hans bil gick förresten också sönder när han var på väg att hämta mig så han fick leta reda på en annan lite snabbt.

Tror ju iofs att denna bal blir bättre. Balen äger rum på en av M's bästa kompisars skola någon mil utanför Lund. Kristin har lovat att jag får låna hennes klänning (på bilden) om jag orkar tvätta och laga den så det får jag väl göra. Då återstår bara skor, smink, frisyr och solning. Ska bli riktigt trevligt att se M i frack också :)

Inga kommentarer: