torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag

Idag är det Alla Hjärtans dag (ifall någon hade missat det :)) Jag tycker personligen att dagen är överskattad och har inga som helst planer på att fira. För mig är Alla Hjärtans dag ungefär som Kanelbullens dag. Jag kanske käkar en kanelbulle för sakens skull, men det är ju inte direkt något jag hetsar upp mig över. Inte heller Alla Hjärtans dag känns speciellt motiverat att fira. Jag menar varför ska man behöva en speciell dag för att visa sin kärlek? För de flesta (i alla fall killar) är nog Alla Hjärtans dag bara ett jobbigt måste då man ska köpa något fint till sin älskade. Det är väl mycket roligare om folk spontant ger en tre rosor eller en ask med gelehjärtan, inte bara för att det är Alla Hjärtans dag och de känner att de måste krysta fram något romantiskt. Nej, jag säger fram för mer kärlek åt folket en helt vanlig trist måndag istället. Överaska din älskade med en kärleksförklaring mitt i veckan, köp lite blommor, en present, ge massage, gör något trevligt! Vi borde inte behöva en speciell dag för att sprida kärleken <3

Inga kommentarer: