onsdag 20 februari 2008

Posten

Min bror bor i studentlägenhet och utanför huset står alla brevlådor på rad. En av dessa brevlådor är totalt proppfull med post/reklam/tidningar. Förra veckan kommentarde jag och svägerskan (som jobbar på posten) att brevbäraren borde göra något åt detta. Typ slänga reklamen eller på något sätt informera ägaren om att brevlådan är full. Idag på morgonen stod brevbäraren böjd över denna postlåda, drog lite i tidningarna och försökte få ner det stora oranga kuvertet. Va bra, tänkte jag. Nu tar han nog med sig posten tillbaks eller slänger reklamen så att posten får plats. MEN vilken lösning valde brevbäraren? Jo, när jag kommer tillbaks från tvättstugan ser jag att han helt sonika slängt ut lite tidningar och reklam på marken nedanför postlådan. Men HUR tänkte du nu. Har god lust att ringa till posten och skälla.

Jag är lite sån. Jag blir upprörd av saker och då måste jag ringa och skälla på någon. Som till exempel för nån vecka sen när jag 1. Fick 2 parkeringsböter på två dagar 2. Fick en faktura på 1100 kr för att Powermill hade KOLLAT på min kamera. Även om jag visste att det inte skulle gå att överklaga varken parkeringsbötern eller fakturan (även om jag har rätt) så var jag tvungen att berätta för dem hur obota korkade de är. Sen att det inte var rätt person som fick skäll är ju en annan sak. Jag fick ju i alla fall avreagera mig.

Inga kommentarer: