fredag 8 februari 2008

Helgen

I helgen ska jag till föräldrarna i Småland. Som vanligt kommer det bli ett hektiskt schema. Så många man måste träffa och så mycket man måste göra. Så här ser helgens schema ut:

Fredag: Slutar jobba 16.30 (borde sitta till minst 18, men får väl ta med mig datorn hem). Hämta tvätten hos brorsan, kanske säga hej då till M. Beräknad ankomst Småland: 19.30. I bilen: Prata i telefon med M och med Jonte. Förhoppningsvis har mamsen maten klar när jag kommer hem och sen blir det nog en lugn kväll i soffan med föräldrarna och min lilla Zorro.

Lördag:
Upp 9.00. Käka frulle och fixa fika till snickarna (som bygger mammas och pappas nya hus).
10.30 Långpromenad med mamma
12.00 In till stan och kolla i lite affärer. Måste man alltid göra när man kommer hem
13.30 Laga mat till snickarna. Äta.
15.00 Åka till fam Jonsson och hälsa på
Kvällen kan antingen bli en lugn kväll med Jenny eller en partykväll i metropolen Vetlanda.

Söndag:
Upp 10.00 (Troligtvis bakis)
11.00 Käka frulle med Jonte
13.00-15.00 Inga planer!! (Kanske träffa glinen)
15.00 Åka och käka med mormor
18.00 Dags att köra tillbaks till Hbg

Egentligen hade det varit kul att vara i Hbg i helgen. Riktigt längesen jag var ute där och det verkar som det blir fest både fredag och lördag. Men åker jag inte till Sävsjö denna helg så kommer jag inte ha tid att åka dit förrän i påsk. Och troligtvis kommer jag inte hinna då heller.

Inga kommentarer: