måndag 25 februari 2008

Sydostasiatisk afton blir PARTY

Kvällen började lugnt. Eller ja, den började med att jag hoppade in i duschen när de första gästerna redan kommit. På med kläder, sminka, föna, platta. Sen var det ganska lugnt. Till fördrink blev det buckets med sprit, cola och redbull. All mat dukades upp på ett sideboard och sen var det matorgie i någon timme. Vi var alla riktigt nöjda med maten! Mellan huvudrätt och varmrätt ringer LB och undrar om vi ska ut snart eller om de får komma förbi. 10 brudar välkomnar ju såklart ett gäng utövare av Australiensik fotboll. Så framåt 23 dök grabbarna upp. Sen dök nån mer kompis till dem upp och en av tjejernas pojkvän, så vi slutade på runt 20 pers.

De australiensiska fotbollsspelarna är hårda grabbar. Två av dem är långa, grova, snaggade. Den tredje liten, kaxig och tatuerad. Och så Johan och LB som inte är lika tuffa (fast troligtvis enligt dem själva) :). Dessa grabbar fick vi efter mycket om och men upp på dansgolvet. Till LASSE STEFANZ. Majkan och jag övar inför Valborg då vi ska till djupaste Småland och dansa till Black Jack. Och vad alla än säger så är det sjukt kul att dansa pardans. Något töntigt ja, men såå skoj! Att se dessa hårda grabbar dansa bugg var också en riktigt rolig syn :) Taktkänsla noll, men de försökte iaf! Vardagsrummet rensade till dansgolv och sen var klockan helt plötsligt 05.00. (Det var inte bara Lasse Stefanz som spelades, även riktig partymusik :)). Vid femtiden började de flesta gå hem, grabbarna stannade kvar tills jag slängde ut dem vid 07.00. Sen däckade jag i soffan tills pappa ringde och väckte mig vid tiotiden. Ca 3 h sömn med andra ord.

Kul var att min granne på understa våningen var polare med grabbarna och kom upp och röjde med oss. Trevlig kille! Kul var också att en av grabbarna har en apa (!) som heter Arnem som vi ska få se inom kort.

Sammanfattat var det en riktigt lyckad kväll. Bildbevis kommer.

Inga kommentarer: