fredag 15 februari 2008

Sopor

Ringde Renhållningsverket får att fråga en enkel fråga om soprum och fick en sopföreläsning på 15 minuter. Numera vet jag att det inte finns någon lag om varken soprum eller stängning av sopnedkast. Jag vet att hushållssopor från och med 1994 är sådant som inte går att sortera (tidigare räknades allt som producerades i hushållet). Jag vet vem som är producent, konsument och vem som är ansvarig för vad inom sophanteringen. Att det finns en lag som säger att Återvinningen måste ha ett estetiskt utseende och får inte ligga för nära huset då återvinningssoper är mycket brandfarliga. Osv, osv, osv.

Nu har jag varit och köpt Djungelvrål och ska göra ett sista ryck. Sen ska jag åka ner på stan och köpa en dunk rödvin och eventuellt en present till barnkalaset imorgon. Och så ska jag träffa brorsan och hans flickvän, hämta M och åka hem och laga middag.

Inga kommentarer: