fredag 15 februari 2008

Vad som mer ska ske i helgen

Ikväll ska jag käka middag med M. Kalvfärsbiffar ska det bli. Om vi nu hittar någon kalvfärs, brukar det finnas i vanliga affärer? Jag brukar vara så bortskämd att jag har ekologisk kalvfärs i frysen som jag får utan en kille som jobbat hos pappa men som nu sadlat om till ekologisk bonde. Förutom ekologiskt uppfödda kalvar odlar han (industri) hampa och har en mamma som gör världens godaste ostkaka. Ostkaka för er som inte vet är en smålänsk delikatess som ska tillverkas i en antik emaljbunke. Punkt slut.

lördag (efter uppsatsen) ska jag och Majkan på barnkalas. Fast det är tre vuxna som fyller år. Meningen är att man ska vara utklädd, men det känns lite overkill att vara utklädd till bebis. Speciellt om man ska vidare ut senare, vilket vi ska. Kanske kan sträcka mig till att ta med min döda mink Göran som gosedjur. (Göran är för övrigt på en av Livignobilderna).

Söndag får bli sovdag, städdag och, om det är fint väder, eventuellt långpromanaddag .

Inga kommentarer: