torsdag 28 februari 2008

Årsmötet

Igår var det Årsmöte med Bostadsrättsföreningen. Vi lyckades dra igenom allt på 40 min inkl övriga frågor. Starkt jobbat tycker jag. Förra året tog det 1 h 30 min. Höjdpunkten var när förslaget om brytare till torkrum och tvättstugor röstades ner. Det är EN person i huset som säger sig störas av detta. Han har nu i flera månader terroriserat styrelsen med diverse brev och telefonsamtal. Mestadels handskriva, långa brev som han lägger i postfacken när ingen ser honom (ska lägga upp något om jag kommer ihåg, väldigt intressanta). Styrelsen anser att vuxna människor borde själva kunna ta ansvar för att sluta tvätta/torka i tid.

Styrelsen består nu av åtta personer vilket känns väldigt skönt då det bara varit jag och ordförande Caroline som har skött ruljansen under det senaste året. Nu ska här delegeras!

Inga kommentarer: