onsdag 27 februari 2008

Liv!


Världens sötaste bebis var och hälsade på på jobbet idag. Vår kollega Tina var där med nyadopterade dottern Liv (Nicolasa). Liv kommer från Columbia och bodde på ett barnhem där eftersom hennes mamma inte kunde ta hand om henne. Liv var verkligen den mest bedårande bebis jag någonsin sett. Inte bara utseendemässigt utan också personlighetsmässigt. En liten tjej som vet vad hon vill.

Att träffa Liv (tycker Nicolasa passar bättre) fick mig att verkligen överväga att adoptera någon gång i framtiden. Även om jag skulle kunna få egna barn. Liv är adopterad från ett barnhem som Tina fick rekommenderat från en väninna och jag skulle mycket väl också kunna tänka mig att adoptera därifrån. Inte för att detta kommer vara aktuellt inom en snart framtid, men man måste ju börja fundera i tid.

Inga kommentarer: