fredag 22 februari 2008

Bröderna Schulman

Citat från Calle Schulman, http://www.vf.se/Bloggstart/Schulman.aspx (länkning vägrar fungera, så det får bli klipp och klistra om nån vill kolla)

Hon är hård mot mig, mitt lilla monster. Skäller på mig. Tar mig i örat. Hånar mig. Jag har analyserat litegrand, och kommit fram till att hon jobbar punktvis med mig. Kör kampanjer. Just nu är hon inne på att jag är "brudig". Att jag är överkänslig och sentimental. Att jag känner efter lite för mycket. Att det är hon som är karl i vårt förhållande. Imorse frågade hon mig när jag har min nästa mens.

Haha, samma diskussion hade jag och M i fredags. Fast jag går ett steg längre och kallar honom tant. Detta började när jag fick reda på att han spenderar sina fredagkvällar med tvättning och strykning (eller ja, en fredagkväll var det kanske). Brukar också reta honom för att han lipar för mycket (aj, jag har så ont i mitt revben) och i fredags radade jag också upp alla punkter där jag är manligare än vad han är. Kom i och för sig fram till att han vinner. Men han har lumpen och jakten. Det är manligt.

Inga kommentarer: