fredag 29 februari 2008

Update fredag

Idag har jag haft ännu mer att göra på jobbet. Bara dyker upp nya saker hela tiden, men nu börjar jag få lite koll på det hela och kan förhoppningsvis snart gå hem. Meningen var att jag skulle gå på frukostmöte med Marknadsföreningen i morse, men det hanns inte med. Hade varit riktigt bra annars eftersom det handlade om CSR (Corporate Social Responsibility) som också var uppsats ska behandla.
------
Innan jag går hem måste jag också skriva månadsbrev till Bostadsrättsföreningen och när jag kommer hem ska jag snacka med en person som är förbannad för att vi tagit bort hans tvättlås. Läs informationen du får för HELVETE!
-----
Shoppingen till pappa gick bra igår. Vi drog till Helsingör en sväng och hittade en gammal öllåda i trä på en antikbod som vi fyllde med lite av varje: En whiskey, en flaska rödvin, några öl, ost, marmelad, rågkex, en deodorant, två böcker och lite blommor. Choklad ska också inköpas idag. Tror faktiskt han kan bli riktigt glad. Tror inte vi lagt ner så mycket jobb och pengar på en födelseagspresent till honom under de senaste 24 åren.
-----
Hittade en pälsaffär i Helsingör som måste besökas vid senare tillfälle. Min åsikt om päls är att så länge den är begagnad eller djuret är skutet av en jägare jag känner så är det ok. Detta motiverar jag genom att i alternativ A. Djuret är redan dött, varför ska pälsen då inte användas? B. Skulle vi inte jaga skulle djuren ta över jorden. Av någon anledning älskar jag begagnade pälsar/boa/mössor.
-----
Ikväll kommer föräldrarna vilket innebär att jag akut behöver städa. Har fortfarande inte torkat golven sen i lördags. Gjorde ett tappert försök igår. M dammsugade, jag lagade mat och sedan började jag torka golv. Insåg dock rätt snabbt att jag var alldeles för trött. Gick istället och la oss vid 22. Rekordtidigt om man kollar på mitt senaste år. Är tyvärr inte piggare idag än vanligt. Snarare tvärtom.
-----
Har blivit medbjuden till O'Learys på lite samkväm av Aussie Rules laget. Får se om jag hinner dit en sväng innan föräldrarna dyker upp. De brukar för det mesta komma sent eftersom det alltid kommer saker emellan. I övrigt blir det en lugn helg. Käka ute någonstans imorgon. Fan, har fortfarande inte bokat bord. Shoppa lite kanske. Och på söndag ska vi hänga i Lund så föräldrarna får lite inblick i brorsans hemmiljö.

Inga kommentarer: