onsdag 13 februari 2008

P-böter

Försökte för någon vecka sedan ringa och ställa en fråga om en parkeringsböter (som jag inte visste varför jag fått). Enda telefonnummret som stod på bötern var till polisen. Därifrån blev jag kopplad till parkeringsenheten i Helsingborg där en härlig skånsk telefonsvararröst säger: "Här kan du inte lämna något meddelande, för vi lyssnar inte av telefonsvararen" och sedan hänvisning till ett telefonnummer. Detta telefonnummer försökte jag sedan ringa åtskilliga gånger utan att någon svarar. Efter typ 10 gången svarar en person "Hon jobbar bara förmiddagar. Jag har bara tröttnat på att hennes telefon ringer hela tiden så jag lägger av luren nu". Tackar..mycket vänligt. Till slut fick jag iaf tag i ett annat nummer där en mycket trevlig dam upplyste mig om att en skylt med ett P innebär att man bara får stå i 24h och jag hade stått i tre dygn. Hur fasen ska man veta det? Lär de ut det på trafikskolan?

Inga kommentarer: