måndag 11 februari 2008

En helg i Småland

Så här fint väder var det i Småland i helgen. Riktigt grått och trist. Men ganska fint ändå. Men helgen blev faktiskt inte så hektiskt som jag räknat med. Ingen hade tid med mig på lördagen så jag hängde med föräldrarna. Var och kollade på vänners nya torp, matade vildsvin och såg en älg. Försökte ta en bild, men det var för mörkt :(

Kvällen skulle ha tillbringats med Jenny, men då hon mådde dåligt blev det mer häng med föräldrarna istället. Missade helt Melodifestivalen. Hade inte ens en endaste liten tanke på den. Fast det är heller inget jag sörjer över. Hade iofs velat se Amy Diamond. Hoppas att hon kommer vinna allt. Har inte hört låten, men skickar vi Amy kommer vi vinna hela skiten. Hon är grym!

I söndags var mamma och jag långpromenad. Sen middag hos mormor. Jag letade fram massa gamla bilder och papper på morfar. Han hade börjat dra lite i släktforskning innan han dog, beställt massa folkbokföringspapper från Tyskland. Jag började gå igenom alla dessa och kan följa morfars släkt till någon gång i mitten på 1700-talet. När jag hinner ska jag göra en riktig sammanställning och kanske rita upp ett fint släktträd. Hela släkten på morfars mammas sida heter Dorothea. Det namnet påminner mig bara om den elaka fastern i böckerna om "lilla vampyren". Henne var jag livrädd för när jag var liten.

Inga kommentarer: