måndag 10 mars 2008

Anna vs Luciano

Brukar läsa debatten mellan bloggarna Anna König Jerlmyr och Luciano Austudillo på Expressen lite då och då. Kanske är lite partisk, men Luciano är ju riktigt jävla pinsam. Anna knäcker lätt. Luciano svarar för det första inte rakt på en enda fråga, han hånar istället Anna och skriver om något helt annat. Nedan är ett av hans pinsamma inlägg:

"Nu föreslår ni en uppdelning av barnbidraget! Jättebra! Den förre S regeringen blev nedröstad av er och övriga borgerliga partier tillsammans med vp förra mandatprioden. Jag själv har skrivit en motion i frågan för ett par år sedan. Varför stoppade ni denna reform 2006?

Om jag ska bli lite privat så kan jag berätta att jag och mitt fd. faktiskt gör så att vi delar på barnbidraget. Precis som vi delar på alla omkostnader. Dagis, kläder, fritid, mm, mm. För mig har min del av barnbidraget blivit en positiv drivkraft att ta större ansvar."


Så Luciano, hade du inte fått din del av barnbidraget (hm, om jag minns rätt typ 600kr) hade du då inte velat ta hand om ditt barn. Spelar dessa 600kr roll för att du ska vilja ta ett större ansvar? Är det ett sånt samhälle vi vill ha? Ska drivkraften till att vilja ta hand om sina barn vara pengar?

Inga kommentarer: