måndag 17 mars 2008

Helgen på pränt

Fredag: Kom hem ca: 20.00 efter att ha varit på Väla och shoppat lite. Blev en kofta, en t-shirt och en vårjacka (som jag inte vet om jag ska behålla). På väg hem hämtade jag mat på Mr Koo för första gången. Var riktigt sugen på Indiskt och Papadam svarade inte i telefon. Men blev positivt överraskad av Mr Koo, har alltid tyckt att det ser lite skumt ut, men det var riktigt bra. Jättegod tandoorikyckling med ris och nybakat naanbröd. Bra service och trevlig personal. Tyvärr helt folktomt förutom jag. Käkade maten hemma till Så ska det låta och sen, tro det eller ej, gick jag och la mig vid 21.30. Var riktigt jädra trött. Somnade väl inte förrän vid elvatiden, men skönt ändå.

Lördag-Söndag: Utbildning med Helsingborgsmoderaterna. Deltar i ett utbildningsprogram som heter Framtidens Ledare och i helgen har vi varit iväg på internat. Fullspäckat schema hela lördagen. Var i Båstad 9.00 och kom hem 14.00 i söndags. Mer om utbildningen senare. När jag kom hem hade jag ingen lust alls att sätta mig i lägenheten så jag tvingade med bakfulle LB på en promenad. Slutade med att vi var ute i 5 timmar. Mellanlandade först på O'Learys med Aussie grabbarna, sedan i Norra Hamnen med en kaffe, promenerade längst ut på parapeten och sedan fick vi för oss att vi skulle åka till Danmark. Tog en sväng med ACE-link (nya Sundsbussarna) och promenerade runt Kronoborgs slott. Mycket trevlig eftermiddag/kväll! Synd att det var så kallt bara, vill ha vår nu. Idag var det ju för helskotta (mycket bra svordom) is på bilrutan. Känns som att våren är långt borta :(

Meningen var att M skulle komma till Helsingborg på kvällen. Men en skogsmaskin gick sönder och han blev fördröjd och missade tåget. Istället fick jag sätta mig i bilen och åka till Lund. Halvvägs där kommer jag på att jag glämt nyckeln till brorsans lägenhet (han är i Småland hela veckan). Riktigt jobbigt eftersom varken jag eller M kände oss speciellt sociala. Men, men för sent att vända i Landskrona och när vi kommer hem är inte bara roomisen där utan även roomie 1's flickvän och en gemensam kompis till roomie 2 och M. Så sociala var vi tvugna att vara. Som tur väl är är gänget lättsamma och det behövdes inte göras en alltför stor ansträngning från vår sida.

Inga kommentarer: