tisdag 25 mars 2008

Beijing

Om fem timmar hoppar jag på tåget mot Kastrup och imorgon vid denna tid är jag i Beijing. Packade igår kväll, men vet i fan vad jag har med mig. Kom precis på att jag glömt träningskläder. Hade ju planerat att besöka hotellets gym nån gång då och då. Elva dagar ska jag vara borta. Min största issue är maten, jag tycker verkligen inte att kinesisk mat är gott. Men det finns väl förhoppningsvis lite andra ställen också, Taiwan överraskade ju.

Jag tackade förresten ja till projektet. Båda blev överlyckliga. Framför allt Adrian. Det är ett riktigt intressant projekt och jag har sagt att jag går in med den tiden jag har. De sköter grovjobbet-jag sköter detaljerna. De har möte med Selfmade på fredag och när jag kommer hem drar vi igång.

Tyvärr har det inte gått så bra med uppsatsen i helgen. Min business engelska har helt stagnerat, får inte fram några ord. Tror att jag kommer ta några dagar ledigt och bara sitta med uppsatsen. Annars kommer den aldrig bli klar, speciellt inte när det nya projektet kommer ta massa tid.

Har bestämt att jag ska jobba hemma minst 2 dagar i veckan under våren och sommaren. Jag har ingen anledning att vara här eftersom mina projekt ändå är Taiwan/Kina baserade och jag kan göra allt jobb med hjälp av dator och telefon. Känns som ett riktigt skönt beslut. Ska bara briefa det med chefen också, men det borde gå bra!

Nehe, nu ska jag dra till brorsans lägenhet och vila lite. Lär väl inte bli så mycket sömn i natt. Kan inte sova på flyg. Får hoppas att de visar några bra filmer.

Inga kommentarer: