fredag 21 mars 2008

God långfredag

Nu har jag suttit i telefonmöte med Sofie, min medskribent till uppsatsen. I en och en halv timme har vi diskuterat hur vi ska lägga upp skiten. Och tror nu att vi har kommit fram till ett bra upplägg. Nu gäller det bara att producera text. Så jädra svårt att komma igång bara, jag har riktigt svårt att skriva om jag inte har motivation eller är under hård press. Nu finns liksom ingen direkt press, bara vetenskapen om att det kommer bli så skönt när den är klar och man slipper tänka på den mer.

Gick och la mig tidigt igår, men var ändå helt död när klockan ringde vid 08.00. Jag måste börja gå och lägga mig lite tidigare på vardagarna. Jag behöver mycket sömn. Men jag vill liksom inte sova. Sova är slöseri med tid, det finns så mycket annat man kan göra under sin livstid. Tyvärr så måste man ju sova för att orka med. Kan inte nån uppfinna ett piller som gör att man slipper sova?

På bilden: Jag, Sofie, Pablo och Matias under uppsatstiden i Costa Rica

Inga kommentarer: