onsdag 12 mars 2008

Beijing

Snackade precis med en kollega som är i Beijing tre av dagarna som jag är där. Vi bor båda i Helsingborg och samåkte ett tag så känner varandra rätt bra, men jobbar inte på samma avdelning. I vilket fall som helst så kan hon kinesiska, har bott i Beijing och har fortfarande vänner där vilket är helt perfekt. Vi har nu planerat in middag och shopping på onsdagkvällen (samma kväll som jag kommer). Helt plötsligt blev Beijingresan mycket roligare.

Låter kanske otacksamt, men jag har inte riktigt sett fram emot resan. Dels reser jag helt själv. Egentligen gillar jag att resa själv, men inte när man ska bo på hotell, där har man ju inte alls samma potential att träffa trevliga människor som på hostels. Dels så kommer mina andra projekt bli lidande av resan och jag kommer ha massor att göra när jag kommer tillbaks. Plus, som jag skrev tidigare, kommer jag och M inte hinna ses så mycket innan avfärd så därför känns det tråkigt att åka bort i 11 dagar.

Inga kommentarer: