fredag 14 mars 2008

God morgon!

Om det nu skulle vara så att någon faktiskt läser min blogg (ska snart jobba på den frågan) så kanske ni undrar över mitt nyvunna intresse för det finska språket. Jo, det är så att vi av någon konstig anledning kom in på finska ord på fikan i torsdags och sedan dess har detta tagit lite väl stora proportioner, så nu snackas det finska till höger och vänster på kontoret. Andra finska lärdomar är:

Hikinen Hirvi-Svettig älg

Ranskalainen-Fransk chokladtårta

Kai sinä hitto vie voit kuunnella! -du kan väl för fan lyssna!

Gårdagen blev en väldigt lugn dag. Huvudvärken vägrade avta så jag åkte hem från jobbet vid fyra-tiden, la mig i brorsans soffa och sov en timme. Vaknade upp med huvudvärk igen men tvingade mig vid sex-tiden för att laga mat till min stackars M som tentapluggat hela dagen. Sen vidare in till M för att vara moraliskt stöd i skapandeprocessen av personligt brev. Hur mycket jag bidrog med är en annan fråga, låg mest i sängen och halvsov. Skrev inte heller på mitt EGO-föredrag vilket jag borde gjort.

Så nu ser kvällen ut som följer; Jobba över pga att jag jobbade ca 4 h igår, till Väla för lite klädshopping, skriva EGO-föredrag, däcka i soffan.

Inga kommentarer: