torsdag 20 mars 2008

Nytt projekt?

Som jag trodde var det framtidsplaner som diskuterades på fikan. Vad jag inte hade räknat med var att Adrian och Andreas skulle överrumpla mig med en affärsidé som de vill att jag ska vara en del av. De har en ganska utarbetad plan och vill att jag ska vara med som den strukturerade parten och den som tar ner dem på jorden när de är alltför utsvävande, vilket konstnärssjälar har en tendens till att bli. Vad projektet gäller kan jag inte avslöja, men det är helt klart av intresse. Måste bara se över min tid. Känns som tid är en bristvara nu, hur ska det då gå med ännu ett projekt? Kommer vara tvungen att lägga ner rätt mycket tid på politiken om jag vill komma någonstans där och uppsatsen måste bli färdigskriven. Bostadsföreningen sköter inte heller sig själv direkt. Och för att inte tala om jobbet. Och M.

Jag ska ta en diskussion med M på lördag, känns som om han kommer få ganska mycket att säga till om i denna frågan. Jag känner själv att jag vill göra det. Men det är mycket jag vill och det gäller att prioritera. M är prio 1 i alla lägen. Att jag sätter honom i första hand innebär inte att jag inte tänker följa mina drömmar. Men det innebär att jag inte kommer offra M för att följa mina drömmar. Vi får helt enkelt kompromissa.

-----------------
Jag har bestämt mig för att jobba mer hemma i framtiden. Jag kommer tjäna riktigt mycket tid på det. Förhoppningsvis så mycket tid att jag hinner med allt jag vill göra. Jag tänker också jobba mer hemma av anledningen att jag idag började fundera över om arbetsmiljön kan vara en bidragande faktor till att min kropp inte riktigt mår som den borde nu för tiden. Hela jag är torr och kliar och mitt hår är konstant elektriskt. Jag har också upptäckt att jag nyser ganska ofta på jobbet, men ingen annanstans. Luftfuktigheten är nog inte riktigt vad den ska vara på jobbet. Ska hur som helst testa om det blir bättre av att jobba hemma. Ett stort plus är ju att jag slipper resandet varje dag. Sparar både tid och pengar. Och miljön.

-----------------
Idag fick jag också veta att mitt största hot till att vidareutvecklas på jobbet ska sluta till sommaren. Vet inte om jag har berättat, men det finns ett jobb på samma avdelning som jag skulle vilja ha. Denna position innebär att jag blir placerad utomlands ett tag och spekulanter på den tjänsten är inte så många då de flesta har familj i Sverige. Det finns fortfarande ett hot kvar, men jag är tveksam till att hon vill åka trots att hon inte har familj. Denna position skulle se riktigt bra ut på CV och det skulle vara super för min karriär att få åka utomlands. M gillar det inte, men jag vet att han stödjer mig om jag får tjänsten och väljer att åka.

-----------------
Nu ska jag sova. Ska upp tidigt i morgon och skriva så mycket på uppsatsen som möjligt. Jag och Sofie ska också ha telefonkonferens och försöka komma fram till ett gemensamt upplägg. Bara uppsatsen blir klar kommer det känns som jag har mindre att göra även om jag inte kommer att ha det. Men en börda kommer att försvinna och det kommer bli så skönt. Slippa tänka på att man borde skriva uppsats. Skönt! Måste också jobba lite, städa, shoppa skor. I akut behov av skor, men vet ej vad jag ska köpa för några. Vill ha en personal shopper!

Inga kommentarer: