tisdag 11 mars 2008

Jobbar hemma

Idag jobbar jag hemifrån. Tänkte att om det blir lika lite som igår att göra kan jag lika gärna få lite gjort hemma. Och än har det varit väldigt lugnt på jobbfronten. Så nu ska jag bege mig ner till Campus, för första gången på väldigt länge, och låna lite böcker till uppsatsen. Måste dock ha Marika som medhjälpare eftersom jag råkade glömma att lämna tillbaks lite böcker sist och således har en skuld på typ 300 spänn (10 böcker försenade i tre dagar) som kommer inkasseras om jag försöker låna böcker.

Riktigt bra med mitt jobb är att jag har möjligheten att jobba hemma och att komma och gå från och till jobbet när jag vill. Riktigt skönt att inte behöva vara på samma ställe vid en viss tid varje dag. Vill jag jobba hemma så gör jag det. Vill jag komma till jobbet vid tolv så gör jag det. Eftersom jag jobbar som konsult har jag också friheten att bestämma hur mycket jag vill jobba (så länge jag gör det jag ska). Så vill jag jobba 30 h en vecka och 50 timmar nästa vecka så gör jag det. Bra arbetsförhållanden med andra ord.

Inga kommentarer: