tisdag 11 mars 2008

Så kan man fördriva en dag

Fasen, klockan är 14.13 och inte fan har jag satt igång med uppsatsen. Gick upp 07.30, satte på datorn, duschade, käkade frulle. Sen hade jag lite jobb att göra så innan jag kom iväg till Campus var klockan halv tolv. Där träffade jag Majkan och hennes grupp, snodde lånekortet och lånade tre spännande böcker. På vägen hem var jag tvungen att slinka in på Dressman och inhandla kalsonger och strumpor till min bror eftersom han glömde ta med sig det. Kom också på att jag behövde köpa lite nytt smink innan utbildningen i helgen. Slog till på Loreals Mineralpuder och en mascara från Lumene. Ska bli intressant att testa. Väl hemma var jag ganska hungrig och slängde ihop en delikatessmåltid bestående av Mexicanarsoppa från påse och gammalt överblivet vitlöksbröd som jag hittade i frysen. Slemmigt men mättande. Efter maten kom jag på att nu när det är så fint väder borde jag springa ut och ta lite kort till hemsidan, så sagt och gjort. Och nu var klockan helt plötsligt 14.20 eftersom jag har skrivit ett mycket spännande blogginlägg till mina icke-befintliga bloggläsare (finns det några, ge er till känna genom att kommentera något). Ja, så kan man också fördriva en dag.

Fast nu ska jag faktiskt ta tag i mina böcker. Känns faktiskt riktigt roligt. Är betydligt mer motiverad idag. Fast det kan ju bero på att jag har bestämt att jag ska börja om från scratch. Tomt blad. Klippa in det som är ok men skriva det mesta nytt.

Inga kommentarer: