söndag 2 mars 2008

Fredag-Lördag-Söndag

Är inte bra på att uppdatera under helgerna. Sitter aldrig framför datorn. Har inte tid med sånt och det är rätt skönt att inte göra det när man sitter 8 timmar per dag framför datorn på vardagarna. Men här kommer en uppdatering av helgen.

Fredag: Jobbade till 17.45, sen drog brorsan och jag ner till stan i Lund för att köpa det sista till pappas present. När vi är på väg hem ringer Majkan och frågar om vi kan komma och hjälpa henne med att få igång lånedatorn. Hennes dator blev stulen på Campus, helt sjukt. I vilket fall som helst var vi inte hemma förrän 20.00 och kom innanför dörren 5 min innan mamma, pappa och Kristin anlände. Således hann jag inte städa vilket ledde till att mamma lipade lite som vanligt. Kvällen tillbringades med Så ska det Låta, hemlagad Gulaschsoppa som mamma hade med sig och sedan

Lördag: Shopping hela dagen. Typ 30 utbrott från min sida eftersom jag tycker att det är sjukt tråkigt att gå o dra i butiker. För mig är det actionshopping som gäller. Gå ett varv, ta med det som ser ok ut, prova, köp det som passar. Brukar i snitt ta 15 min om det finns något av intresse. Inhandlat blev iaf. 4 nya bordsunderlägg, 2 skortklänningar, 1 kofta, 2 böcker på bokrean (Nordens Flora & Rosendahls Trädgårdscafé) och en väska och en sjal på second hand. Meningen var att vi sedan skulle ut och äta, men vid 18-tiden när vi var färdigshoppade var vi så trötta så vi bestämde oss för mysig hemmakväll med pizza och Melodifestivalen istället. M tittade förbi vid 21-tiden också och fick träffa mina föräldrar för första gången, vilket gick alldeles utmärkt. Vi spelade När och Fjärran och tyvärr, av någon outgrundlig anledning kom jag och M sist. Vi skyller på otur.

Idag har jag och familjen varit på utflykt. M väckte mig redan vid 07.45, han är sjukligt morgonpigg, så vi gick och köpte frukostfrallor. Detta ledde till att hela familjen var färdig att åka redan vid tiotiden vilket är stort rekord i familjen Wikström. Utflykten idag gick först till Höganäs där jag införskaffade 2 små kryddkrukor från Höganäs Saltglaserat och 10 te/kaffe Höganäsmuggar från Outleten. Vidare gick resan till Mölle där vi hade tänkt käka på Grand Hotell. Detta var tyvärr stängt så vi hamnade på Brunch på Kullabergs Hotell. Recension därifrån behöver ett eget inlägg. Men en preview: KASST. Sedan åkte vi vidare till Arild och Skäret och sedan gick turen hem till Helsingborg.

Nu sitter jag i Jockes lägenhet i Lund och väntar på att grabbarna ska komma tillbaks från innebandyn. Har lovat att laga mat tills dess, så borde sätta lite fart. Måste gå och handla också.

Inga kommentarer: