fredag 7 mars 2008

På min vägg?

Får alltid höra: Varför har du inga tavlor? när någon kommer hem till mig för första gången. Får alltid förklara att jag har inte hittat något som jag vill hänga upp på väggarna, därför är det tomt. Men nu har jag faktiskt hittat något som jag skulle kunna tänka mig att hänga upp. Denna tavla (eller vad det nu kallas), som min kompis Adrian har gjort, hade väl varit värd en plats på min vägg. Ska bara höra med honom om den är till salu och om jag har råd med den. Återkommer med besked.

Jag gör inte hål i mina väggar i onödan. Ska jag göra hål är det för att något ska hänga där en längre tid. Vad som nu finns på mina väggar är: Ett inramat vykort från Helsingborg på 1800-talet (15x60cm) köpt på loppis för 5 kr, 2 tavlor som jag köpte i Thailand och en utsnidad tavla i trä med motiv från Johan Bauers sagor som en farbror hemmifrån har gjort. Noga utvalt med andra ord.

Inga kommentarer: