tisdag 11 mars 2008

Scary Campus

Jag tycker att Campus Helsingborg (och universitetsområden i allmänhet) är lite läskiga. Jag fick lite rysningar av att gå ned där idag. Man kommer in möts av massor av unga (man känner sig gammal), snygga och stylade människor. Alla ser sådär oförskämt fräscha ut. De sitter där med sina böcker, sina laptops och sina pappmuggar från cafét. Som student kan du alltid få din skönhetssömn, du kan gå upp vid nio-tiden (eller tolv), spendera några timmar på att göra i ordning dig och välja rätt kläder. Du har tid att träna, sola, sitta hos frisören etc. Studentlivet skapar snygga människor. Stylade människor. I alla fall livet som ekonomistuderande. Och jag tycker att detta är lite läskigt.

Jag har fan inte tid att bry mig om hur jag ser ut och vad jag har på mig. Jag vaknar, slänger på mig kläder (oftast ostrukna eftersom alla mina kläder ligger i ett stort berg på strykbrädan), käkar snabb frukost, åker till jobbet, sminkar mig nån gång innan lunch om jag hinner. Jag har inte tid att sova, äta, träna, sola, gå och klippa mig. Med andra ord känner jag mig jävligt sunkig när jag beträder Campus. Campus är scary.

Inga kommentarer: